poniedziałek, 18 maja 2015

Po co nam mózg?


Najbardziej zadziwia mnie gdy zadania matematyczne robione są bez rysunków. Ostatnio spotkałam się z takim przypadkiem w klasie pierwszej liceum. Nie jest to odosobniony przypadek. Pani stwierdza, że rysunek jest nie potrzebny. Owszem, może jest niepotrzebny, zadanie robimy rachunkowo, ale pozwala zrozumieć co i dlaczego liczymy.
W zadaniu był układ równań: jedno równanie to prosta drugie okrąg. Ja to wiem, może Pani również, ale uczennica nie wiedziała . Nie miała pojęcie( sprawdziłam zeszyt nie było tego na lekcji) jak mając równanie narysować okrąg, jak odczytać środek i promień. Do rysowania prostej wymagana jest tabelka. Ludzie to nie przedszkole, pewne rachunki muszą być wykonane w pamięci. Rysowanie prostej powinno być zajęciem na góra 5 minut, dwa punkty i po sprawie, ale nie, jest wymagana tabelka. Ludzie to nie przedszkole. Uczmy używać mózgu do myślenia.